Monte Rosa túra

Novemberi gondolatok

Posted on Posted in Cikkek

Sziklamászás Paklenica-nNyári magashegyi sziklamászás - SalbitschijenAhogy itt ülök az íróasztalom mellett, bámulok az ablakon kifelé, nézem az ősz végi, tél eleji szürke novembert, visszetekintek és elkezdem magamban lezárni ezt az évet. Nézegetem a fotókat: micsoda év volt ez! Barátaimmal, tanítványaimmal micsoda mászásokat csináltunk! Sok száz kötélhossz, sok ezer méter, sok-sok nap volt az, amit sikerült együtt a sziklákon, Sziklamászó tanfolyamhegyeken eltölteni.

Bejártuk Európát, új helyeket fedeztünk fel és a régieket kedves ismerősként üdvözöltük. Megpaskoltuk a hegyek falait, kezet ráztunk velük és persze hálát adtunk, amiért magukra engedtek bennünket és életre szóló élményekkel láttak el. Jégmászás AusztriábanÁthajlós sziklákon kapaszkodva hegyi patak vizébe ugráltunk, tengerek felett húzódó falakat másztunk meg, kemény alpesi utakon törtünk több ezer méteres csúcsokra, trappoltunk havon, gleccseren, jégfejszéinket csapkodtuk a kemény jégfalba… Jó év volt: barátságok köttettek, kötéltársak születtek és nem hétköznapi kalandokat éltünk át.

Kicsit elkalandoztak a gondolataim, ahogy felidéztem a közelmúltat és eszembe jutott mi minden vár még bennünket odakint a sziklákon, hegyeken. Igazából nincs is mit lezárni, hiszen a kaland odakint van folyamatosan. Még a legszürkébb álcát felvett nap is tartogat élményeket, ha kinyitjuk a szemünket és észrevesszük a lehetőségeket. Mindegy, hogy ősz, tavasz, tél vagy nyár van, hívnak a hegyek.