futótábor futás kezdőknek

Fogom bírni a tempót?

Posted on Posted in Cikkek

Kezdőként lehet, hogy elsőre félelmetesnek hat egy szervezett futótábor. A mi módszerünk azonban az, hogy motiváljunk Téged. Olyan feladatokat kapsz, amelyek tartalmaznak kihívásokat, ugyanakkor teljesíthetőek lesznek, ezáltal érezni fogod, hogy megdolgoztál értük, de az aktivitásodat sikerélmény fogja koronázni!

Hogy mikből áll a futótábor programja?

Technikai edzés: könnyű edzés keretén belül megtanulhatod a hatékony futótechnikát és csiszoljuk a már meglevőt. Mikből áll ez?

  • a futómozgás fázisai, lépéshossz, talajfogás, a csípő szerepe a mozgásban, a has és hátizmok szerepe, karmunka, a felsőtest helyzete, egyensúly és stabilitás, légzéstechnika
  • terepfutó technikák, emelkedőn futás, lejtőzés, mozgás technikás terepen, cipőfűzési technikák

Könnyű terepfutó edzés: könnyű terepen, mérsékelt tempóban ráhangolódsz a terepfutásra. Ha igényled, futás közben észrevételekkel, tanácsokkal segítjük a fejlődésedet.

Hosszú terepfutó edzés: a “hosszú” relatív fogalom – edzettséged és tapasztalatod függvényében, valamint kedved szerint választhatsz több távból, melyet kényelmes tempóban fogunk végigfutni: 7, 14 és 21 km, sőt útközben is módosíthatsz a távon! Az adott távon végzőket autóval visszük vissza a szálláshelyre. Rugalmasak vagyunk: az első nap tapasztalatai alapján egyéb távokat is kitalálhatunk.

Közös levezetések, nyújtások: az edzések után közös levezető munkával segítjük elő a regenerációt, hogy kipihenten kezdhesd a következő futást.

Számunkra az a fontos, hogy megszeresd a terepfutást úgy, hogy közben a helyes futótechnikát is elsajátítsd. Természetesen minden erőnkkel azon leszünk, hogy a program végére a tested kellemesen fáradt legyen, lelkileg pedig teljesen feltöltődj és motiválttá válj!

Megtetszett a program további részletekre vagy kíváncsi? Jelentkezz!